Hej!

It looks like you are situated in Sweden. Which site do you want to continue to?

Varukorgen är tom

Totalbelopp

                                    

Tillbaka till kundservice

Hur kan vi hjälpa till?

Beställning
Betalsätt
Leverans
Returer
Reklamation
Produkt
Kan man ändra produkter efter beställning?

Nej det går inte. Du får returnera de felbeställda produkterna enligt våra returvillkor och lägga en ny order på de korrekta produkterna. Våra returvillkor hittar du här.

Kan man byta leveransadress efter det att beställningen har lagts

Ja, om vi inte redan har skickat din beställning. Maila till hello@essem.se för att se om det är möjligt.

Kan man makulera en beställning?

Ja, om vi inte redan har skickat din beställning och det inte är en specialprodukt som vi har hunnit börja tillverka. Maila till hello@essem.se för att se om det är möjligt.

Kan man lägga till produkter på en redan lagd beställning?

Nej, du får göra en ny beställning.

Kan man få en senare leverans?

Ja, om vi inte redan har skickat beställningen. Maila oss på hello@essem.se för att se om det är möjligt.

Hur kommer man i kontakt med er?

Ni mailar oss på hello@essem.se. Vårt mål är att svara er inom en arbetsdag.

Har ni några återförsäljare?

Ja du hittar dem här.

Hur betalar jag?

Du betalar med Klarnas olika betalningsalternativ som finns i varukorgen när du checkar ut. Ladda ner Klarnas app och följ anvisningarna för smidig hantering. 

Kan man ändra betalsätt efter beställning?

Klarna erbjuder många olika betalalternativ. Detta hanterar du smidigast i Klarnas app.

Hur kan jag spåra min sändning?

Efter att vi har skickat iväg din beställning kommer du att få ett mail från oss med en länk till spårningssidan.

Hur lång är leveranstiden?

Se under respektive produkt. 

Hur gör jag om min vara har en fraktskada?

Om du ser att emballaget är sönder ber du postombudet eller transportören att anteckna detta på din kvittens. Sedan tar du kort på skadorna, både på ytteremballaget och på den skadade produkten. Därefter kontaktar du oss genom vårt retur- & reklamationsformulär och skickar med den undertecknade kvittensen samt bilder. Viktigt att detta görs inom 2 dagar. Vi ersätter den fraktskadade produkten och skickar ny. För mer information se våra köp och leveransvillkor.

Har ni hemleverans?

Nej vi använder oss av ombud. Dock kräver vissa produkter detta pga storlek. Då kontaktar transportören dig för att bestämma en tidpunkt för leverans till din adress.

Hur mycket kostar frakten?

Vi tar ut en fraktkostnad på 59 kr per sändning. Fraktfritt över 1500 kr.

Hur returnerar jag en produkt?

Läs på våra villkor och registrera din retur under sidan Retur & reklamation och följ anvisningarna. Våra villkor och länk till returformuläret hittar du här.  

Hur lång ångerrätt har jag?

Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp från mottagandet. Se sidan Retur & reklamation hur du går tillväga för att returnera produkten. Du hittar våra villkor och formulär här.

Hur reklamerar jag en produkt?

Läs på våra villkor och registrera din reklamation under sidan Retur & reklamation och följ anvisningarna. Våra villkor och länk till reklamationsformuläret hittar du här

Vad har ni för garanti?

Vi har en garantitid på 10 år för samtliga produkter vid normal användning. För mer information se våra köp och leveransvillkor här.

Är produkten monterad vid leverans?

Se information under respektive produkt.

Finns det någon skötselanvisning?

Finns att ladda ned under respektive produkt.

Var hittar jag monteringsanvisningar

Medföljer produkten. Skulle denna saknas finns den att ladda ned under respektive produkt.

Ingår uppsättningsskruv?

Se information under respektive produkt.

Kan man köpa reservdelar?

Ja det kan man göra. Se under produktkategori reservdelar.

Vad är maxbelastningen på produkterna?

Mycket handlar hur du sätter upp produkterna på väggen. Är du osäker kring uppsättning på olika väggar redogör med fackman. 

Kan man ha produkterna utomhus?

De är anpassade för inomhusbruk.

Vilken höjd ska jag montera min hylla på?

Vår rekommendation är att du sätter din hatthylla på 170–180 cm och din skohylla på 20–30 cm. Men i slutändan handlar det om din personliga preferens.

Har du inte fått svar på din fråga?

Huvudkontor, Lager- & returadress 

Essem Design AB 
Nennesmovägen 9 
33433 Anderstorp 
Sverige 

Kontakt E-handel

Mail: hello@essem.se

Telefon: +46 (0) 371-19410

Kontakt ÅF/projekt

Mail: info@essem.se

Telefon: +46 (0) 371-19410