Hur kan vi hjälpa till?
Nej det går inte. Du får returnera de felbeställda produkterna enligt våra returvillkor och lägga en ny order på de korrekta produkterna. Våra returvillkor hittar du här.
Ja, om vi inte redan har skickat din beställning. Maila till hello@essem.se för att se om det är möjligt.
Ja, om vi inte redan har skickat din beställning och det inte är en specialprodukt som vi har hunnit börja tillverka. Maila till hello@essem.se för att se om det är möjligt.
Nej, du får göra en ny beställning.
Ja, om vi inte redan har skickat beställningen. Maila oss på hello@essem.se för att se om det är möjligt.
Ni mailar oss på hello@essem.se. Vårt mål är att svara er inom en arbetsdag.
Ja du hittar dem här.
Du betalar med Klarnas olika betalningsalternativ som finns i varukorgen när du checkar ut. Ladda ner Klarnas app och följ anvisningarna för smidig hantering.
Klarna erbjuder många olika betalalternativ. Detta hanterar du smidigast i Klarnas app.
Efter att vi har skickat iväg din beställning kommer du att få ett mail från oss med en länk till spårningssidan.
Se under respektive produkt.
Om du ser att emballaget är sönder ber du postombudet eller transportören att anteckna detta på din kvittens. Sedan tar du kort på skadorna, både på ytteremballaget och på den skadade produkten. Därefter kontaktar du oss genom vårt retur- & reklamationsformulär och skickar med den undertecknade kvittensen samt bilder. Viktigt att detta görs inom 2 dagar. Vi ersätter den fraktskadade produkten och skickar ny. För mer information se våra köp och leveransvillkor.
Nej vi använder oss av ombud. Dock kräver vissa produkter detta pga storlek. Då kontaktar transportören dig för att bestämma en tidpunkt för leverans till din adress.
Vi tar ut en fraktkostnad på 59 kr per sändning. Fraktfritt över 1500 kr.
Läs på våra villkor och registrera din retur under sidan Retur & reklamation och följ anvisningarna. Våra villkor och länk till returformuläret hittar du här.
Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp från mottagandet. Se sidan Retur & reklamation hur du går tillväga för att returnera produkten. Du hittar våra villkor och formulär här.
Läs på våra villkor och registrera din reklamation under sidan Retur & reklamation och följ anvisningarna. Våra villkor och länk till reklamationsformuläret hittar du här.
Vi har en garantitid på 10 år för samtliga produkter vid normal användning. För mer information se våra köp och leveransvillkor här.
Se information under respektive produkt.
Finns att ladda ned under respektive produkt.
Medföljer produkten. Skulle denna saknas finns den att ladda ned under respektive produkt.
Se information under respektive produkt.
Ja det kan man göra. Se under produktkategori reservdelar.
Mycket handlar hur du sätter upp produkterna på väggen. Är du osäker kring uppsättning på olika väggar redogör med fackman.
De är anpassade för inomhusbruk.
Vår rekommendation är att du sätter din hatthylla på 170–180 cm och din skohylla på 20–30 cm. Men i slutändan handlar det om din personliga preferens.
Har du inte fått svar på din fråga?
Huvudkontor, Lager- & returadress
Essem Design AB
Nennesmovägen 9
33433 Anderstorp
Sverige